چرمی یا پارچه ای ؟ کدام روکش برای مبل راحتی بهتر است؟

روکش مبل چرمی یا پارچه ای
تعداد بازدید:869

چرمی یا پارچه ای ؟ کدام روکش راحت تر، بادوام تر و زیباتر است؟ این موضوع را در ناب و تک بررسی کرده ایم و به مزایا و معایب هرکدام پرداخته ایم. توصیه می کنیم قبل از خرید مبل این یادداشت کوتاه را مطالعه نمائید و بعد نگاهی به محصولات موجود در سایت بیاندازید که مجموعه متنوعی از انواع مبل ها را می توانید آنجا پیدا کنید.

چرمی یا پارچه ای ؟ کدام روکش برای مبل راحتی بهتر است؟

خرید مبل راحتی می تواند کار پیچیده ای باشد. هزاران انتخاب متفاوت در بازارهای مبل وجود دارد؟ هرکدام از این محصولات سبک و ویژگی های متفاوتی دارند. و فروشنده ها ادعا می کنند که محصول خودشان بهترین است. سبک های متنوع مدرن یا کلاسیک؟ پشت بلند یا پشت کوتاه؟ کوسن های ثابت یا جدا شونده؟ همه این سوال ها مهم هستند اما سوال مهم دیگری که معمولا برای طراحان دکوراسیون داخلی پیش می آید مربوط به روکش مبل است. روکش مبل می تواند چرمی یا پارچه ای باشد و سوال این است که باید مبل چرمی بخرم یا پارچه ای؟

نگاهی به مبل های راحتی موجود در سایت ناب و تک بیاندازید

نگاهی به مبل های راحتی موجود در سایت ناب و تک بیاندازید

مسائل عمومی

همانطور که احتمالا حدس می زنید پاسخ یگانه ای وجود ندارد و هر دو یعنی روکش چرم و روکش پارچه نقاط قوت و ضعف خودشان را دارند. و گذشته از نظرات شخصی، توصیه ها یا تجربه های مختلف، بهتر است نگاهی به مزایا و معایب هرکدام بیاندازید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین مدل برای شما، خانه و خانواده تان را تشخیص داده و انتخاب کنید. مهمترین مسائلی که معمولا مد نظر قرار می گیرند دوام، میزان نیاز به مراقبت، جلوه ظاهری، راحتی و قیمت آن است.

اینجا کلیک کن و بخون:
هشت مدل طراحی مبلمان که هرگز از مد نمی افتند

شما احتمالا قرار است برای سال های زیادی از ست مبلمانی که می خرید استفاده کنید. از این رو بهتر است که برای تصمیم گیری وقت گذاشته و با دقت بیشتری انتخاب نمائید. نیازها و عادات خانواده خود را در نظر بگیرید و سپس مدتی به خودتان فرصت دهید تا محصول مناسب را پیدا کرده و انتخاب کنید. مطمئن باشید که بعدا از این که در انتخابتان عجله نکرده اید خوشحال خواهید بود.

مزایای مبل پارچه ای

به خاطر داشته باشید که دسته بندی پارچه بسیار وسیع تر از دسته بندی چرم است چراکه انواع پارچه های مختلف و متنوعی وجود دارد، که هر کدام می تواند ویژگی های خاص خود را داشته باشد.

اگر به دنبال راحتی هستید مبل پارچه ای راحتی بیشتری نسبت به چرم دارد

اگر به دنبال راحتی هستید مبل پارچه ای راحتی بیشتری نسبت به چرم دارد

راحتی

حسی که مبل پارچه ای ایجاد می کند بستگی خیلی زیادی به جنس پارچه و سیستم پشتیبان آن (برای مثال، چارچوب و کوسن ها) دارد. با این حال، مبل های پارچه ای به دلایل مختلفی در کل نسبت به نوع چرمی راحتی بیشتری دارند. پارچه بطور کلی مواد گرم و نرم تری نسبت به چرم است؛ درست مثل صندلی های چرم ماشین، مبل های چرمی می توانند در تابستان گرم و چسبنده و در زمستان سرد باشند. همچنین مبل های چرمی سفت تر از نوع پارچه ای هستند.

چون پارچه بطور معمول از چرم نرم تر است، یک مبل یا کاناپه پارچه ای از همان ابتدا چندان شق و رق نیست. باید حواستان باشد که شما مبل نرم می خواهید نه مبل وارفته. از این رو هنگام خرید دقت کنید که پارچه مبل بیش از اندازه شل و ول نباشد. پارچه باید شکل خودش را حفظ کند و هنگامی که از روی مبل بلند شدید نباید جای نشستن شما روی آن باقی بماند.

اینجا کلیک کن و بخون:
هنگام خرید پرده به این 6 توصیه توجه کنید تا انتخابی عالی داشته باشید

نگهداری از مبل پارچه ای

سائیدگی و پارگی پارچه مبل معمولا به جنس و کیفیت پارچه آن مربوط می شود. همانطور که انتظار می رود پارچه های باکیفیت بالا (درست مثل چرم های باکیفیت) مقاومت بیشتری در مقابل سایش دارند. بیشتر پارچه ها با یک ماده ضد لک تکمیل می شوند درنتیجه وقتی لک روی پارچه می افتد به سادگی با محصولات شوینده خاص یا بخارشوی دستی پاک می شود.

همچنین پارچه به اندازه چرم خراشیده نمی شود و درنتیجه در مقابل چنگ زدن حیوانات خانگی و لوازم تحریر بچه ها بهتر دوام می آورد. در نهایت می توان گفت که نگهداری از پارچه خیلی سخت نیست.

تنوع رنگ و نقش

اگرچه چرم نیز می تواند در رنگ های مختلفی عرضه شود، پارچه ها قابلیت عرضه با نقش ها و الگوها، بافت ها و رنگ های متنوع تری را دارند. می توانید مبل راحتی خود را در رنگی جذاب، و روشن انتخاب کنید تا حسابی جلب توجه کند یا برعکس رنگی آرام و خنثی انتخاب کنید تا در اتاقی پر از تابلوهای هنری و اشیاء دکوری تعادل ایجاد کنید.

قیمت پارچه مبل

شما همیشه می توانید با انتخاب مبل پارچه ای در هزینه های خودتان صرفه جویی کنید. اگرچه یک پارچه و چارچوب باکیفیت گران قیمت است اما همان مبل با روکش چرم قیمت بالاتری خواهد داشت.

مزایای مبل چرمی

اگر شما تمایل به مبل چرمی دارید احتمالا دنبال زیبایی ظاهر، حس، دوام و شاید تمیزی چرم طبیعی هستید. چرم مصنوعی بیشتر این ویژگی ها را دارد اما نه همه آن ها را (بخصوص دوام و کهنه شدن طبیعی).

مبل چرمی ظاهری منحصر به فرد دارد و پارچه نمی تواند با آن رقابت کند

مبل چرمی ظاهری منحصر به فرد دارد و پارچه نمی تواند با آن رقابت کند

ضدآلرژی

کسانی که آلرژی دارند معمولا با مبل چرمی راحت تر هستند چون کنه های غبار را پرورش نمی دهد و موهای حیوانات خانگی روی آن نمی ماند. همچنین چرم پرز نمی دهد و آلرژی افراد را تحریک نمی کند. میزان حساسیت شما به مواد آلرژی زا می تواند معیاری برای تصمیم گیری بین روکش چرمی یا پارچه ای باشد.

مبل چسترفیلید خیلی سنتی است اما مبل چرمی همیشه مد روز تر از مشابه پارچه ای خودش است

مبل چسترفیلید خیلی سنتی است اما مبل چرمی همیشه مد روز تر از مشابه پارچه ای خودش است

جلوه ظاهری

یک مبل چرمی می تواند جلوه ای ممتاز به اتاق ببخشد که به سختی با پارچه قابل تقلید است. مبل چسترفیلید خیلی سنتی است اما مبل چرمی همیشه مد روز تر از مشابه پارچه ای خودش است. اگر شما به دنبال ظاهری امروزی یا مدرن هستید، مبل های چرمی همیشه براق تر و مدرن تر از اغلب مبل های پارچه ای دیده می شوند.

اینجا کلیک کن و بخون:
نحوه بررسی و قضاوت در مورد کیفیت مبل راحتی

نگهداری از مبل چرمی

از این لحاظ تفاوت چندانی بین مبل چرمی یا پارچه ای وجود ندارد. هر دو دارای مزایایی هستند. البته پارچه های روشن تر زودتر کثیف می شوند. از طرف دیگر اگرچه تمیز کردن مبل چرمی آسان است و لکه ها از روی آن به سهولت می شوند، اما باید آن را همیشه تمیز نگه دارید چون لکه ها را نشان می دهد.

منبع

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید مورد حذف شده. لغو
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

دسته بندی محصولات

با کد تخفیف زیر در اولین خرید خود بدون محدودیت از 10% تخفیف بهره مند شوید
One1@s
همین امروز به جمع هزاران مشتری وفادار ناب و تک بپیوندید
FREE TRIAL
دریافت کد تخفیف های بیشتر
مخصوص
پیشنهاد های
بیش از 50 درصد تخفیف
روز مادر مبارک
پایان فروش در تاریخ
حالا بخر